Matematiğin Geleceği

Gelecekte Matematik Nasıl Olmalı?

Artık çağın da değişmesi ile öğretimin de değişmesi gerekliliği doğdu. Hatta artık isminin bile değişmesi gerekiyor. İnsanlardaki korku, önyargı ve inanç çok farklı boyutlara taşınmış durumda. Bununla ilgili bir canlı yayın programı bile yapmıştk: Matematik önyargıları.

Peki, matematiği nasıl değiştirebiliriz? Aslında bunu sormadan önce şunu anlamamız gerekiyor; Neden matematik öğreniyoruz? Bütün öğrencilerin şikayet noktası olan bu konuyu daha önce sizlerle de paylaşmıştık aslında.

Cevap basit; mantıklı düşünebilmek, merak etmek, problem çözme ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmek. O zaman şunu sormak istiyorum; hesap yapma yeteneğini geliştirme diye bir şeyi neden yazmadık?

Halbuki bir derslerinde hesap yaparak öğrencileri boğmuyor muyuz? O zaman hesap yapma işlerini çıkarmamız gerekiyor. Peki, o zaman hesapları kim yapacak? Tabi ki hayatımızın her noktasında yanımızda olan bilgisayarlar.

Okullardaki matematiği de bu şekilde değiştirmemiz gerekiyor. Tamamen güncel sorularla çocuklarda bir dengesizlik yaratıp daha sonra bu dengesizliği gidermek için onlarla konuşmak, deneyler yaptırmak ve matematiği yaşatmak. OBEB-OKEK hesabından çok, neden OBEB-OKEK kullandığımızı anlaması daha çok işimize yarayacaktır. Bütün diğer hesap işlemlerini ise bilgisayarlar yardımı ile yapabiliriz.

Peki, konuyu anlayıp anlamadığını nasıl ölçeceğiz konusuna gelirsek; tamamen güncel hayat problemlerini vereceğiz önlerine. Bir aile reisi gibi hangi bankadan kaç para çekerse ne kadar ödeme yapabileceğini kendisi hesaplamalı. Aynı zamanda diğer işlem sıralamasını öğrenmek için de algoritmalar ve programlamalar yaptırabiliriz. Artık bir çok program küçük programlamalar yapıp bunları çalıştırmamıza olanak sağlayabiliyor.

Bunu şöyle düşünün. Bir araba aldığınızda motorunun ve şanzımanının nasıl çalıştığını öğrenmek zorunda kalmazsınız. Sadece sürmeniz yeterli olur. İçindeki teknolojiye sahip olmanız gerekmez. Aynı şekilde matematikte de dört işlemi hızlı ve etkili yapabilmesi yeterli olacaktır. Bu da sınıf öğretmenleri tarafından oldukça etkili bir şekilde veriliyor zaten.

Ortaokullarda amaç, beyni yönetmek ve onun alanını genişletmek olmalı. Liselerde ise üzerine çalışmak isteyen öğrencilere geniş anlamda öğretilmeli. Yapılabilecek bir çok etkinlik ile ortaokullardaki öğrencilerin matematiği sevmesi, yaşaması ve anlaması sağlanabilir.

Tabi her sistemin olduğu gibi bunun da oldukça sınırlılıkları var. Örneğin bilgisayar kullanmaya meraklı olmalı, temel düzey bilgisayar kullanabilmeli, sınıf mevcutları az olmalı, sınıflarda internet ve bilgisayar gibi gerekli sarf malzemeler sağlanabilir olmalı, her çocukta bilgisayar ya da tablet bilgisayar olmalı gibi…

Hayalimizdeki bu. Hangi ülke bunu kullanmaya başlar ve hayata geçirebilirse teknolojisini, toplumunu ve geleceğini de bir adım öteye atmış olur.

kaynak : https://www.ogrenmen.com/sayisal-bilimler/gelecekte-matematik-nasil-olmali.html

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir