Haziran dönemi Seminer Çalışması – Müze Eğitimi Etkinlik Örneği

Matematik dersi için örnek teşkil edecek , 2019 Haziran Ayı mesleki Çalışmaları için hazırlanan , Müze Eğitimi Etkinlik Örneği’ni  inceleyip , aşağıdaki bağlantılardan word ortamında indirip düzenleyebilirsiniz.

Ders/Sınıf Düzeyi : Matematik/Ortaokul 5.sınıf
Konu/Ünite : Veri Toplama ve Değerlendirme/Ünite 4

 

Kazanım ve Göstergeleri : M.5.3.1.1. Veri toplamayı gerektiren araştırma soruları oluşturur.
Materyal-araç-gereç : Kazılar sonucu ortaya çıkan eşyaların fotoğrafları, müze fotoğrafları, müze videoları.
Süre : 2 Ders Saati
Etkinlik adı : Müze araştırması
Etkinliğin hedefleri : Disiplinler arası bir yaklaşımla sanatın insan yaşamındaki yerini ve önemini müze öncesi (sınıf içi) uygulamalarla kavranmasını sağlamaktır.
Etkinliğin ilişkili olduğu dersler : Matematik, Görsel Sanatlar, Sosyal bilgiler
Öğrenme Süreci : Öğrencilere eski eserle gösterilir ve onlara şu sorular yöneltilir :

1) Kazılarda ne gibi eserler bulunmuştur?

2) Bulunan eşyalar geçmişte nasıl kullanılmışlardır?

3) Günümüzde de kullanılan eşyalar var mı ?

4) Gelecekte nasıl kullanılacaklar?

Daha sonra öğrencilerden bu soruların sayısını arttırmaları, kendi sorularını üretmeleri istenir.

 

Etkinliğin uygulama alanı : Sınıf Ortamı (Müze Öncesi Sınıfta Yapılan Etkinlik)
Uyarlama :  
Ölçme ve Değerlendirme : Öğrencilerden buldukları soru ve cevaplarını görseller ile destekleyerek bir rapor haline getirmeleri istenir.

 

Performans Değerlendirme Formu

Ölçütler Yapabiliyor Kısmen Yapabiliyor Yapamıyor
Veri toplamayı gerektiren araştırma soruları oluşturur.      
Araştırma sorularına ilişkin verileri toplar      
Araştırma sorularına ilişkin topladığı verileri sıklık tablosu ve sütun grafiğiyle gösterir.      

 Word dosyası olarak indirmek için lütfen aşağıdaki görseli tıklayınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir